هوش مصنوعی به کمک هکر‌ها آمد | هک HDMI با هوش مصنوعی-راهبرد معاصر

هوش مصنوعی به کمک هکر‌ها آمد | هک HDMI با هوش مصنوعی

هکر‌ها با کمک هوش مصنوعی می‌توانند تصویر نمایشگر را از روی کابل HDMI بدزدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ محققان دانشگاه اروگوئه راهی پیدا کردند که هکر‌ها بتوانند با کمک هوش مصنوعی از طریق رهگیری تشعشعات الکترومغناطیسی نشت‌کرده از کابل HDMI بین کامپیوتر و مانیتور، تصویر روی صفحه‌نمایش شما را زیر نظر بگیرند.

در این روش با خطای ۳۰ درصدی می‌تواند حتی متن موجود روی نمایشگر شما را بازسازی کند.

براساس گزارش New Scientist، محققان می‌گویند احتمالاً هکر‌ها اکنون نیز از این روش استفاده می‌کنند، اما کاربران کامپیوتر‌های شخصی خانگی نباید چندان نگران این اتفاق باشند؛ ظاهراً مهاجمان بیشتر از این شیوه برای جاسوسی در محیط‌های صنعتی یا دولتی بسیار حساس استفاده می‌کنند. هکر‌ها می‌توانند با این روش تصویر نمایشگر کامپیوتر را هنگام ورود به سیستم بانکی یا سایر اطلاعات شخصی کاربر مشاهده کنند.

هک HDMI با هوش مصنوعی و مشاهده تصویر نمایشگر

محققان کشف کرده‌اند که هکر‌ها می‌توانند با رهگیری تشعشعات الکترومغناطیسی که از کابل HDMI کامپیوتر شما نشت می‌کند، جاسوسی کنند. آنها می‌گویند این جاسوسی زمانی که سیگنال‌های ویدیویی آنالوگ بودند، آسان‌تر بوده، اما اکنون سیگنال‌های دیجیتالی کار را بسیار پیچیده‌تر می‌کند.

هکر‌ها ظاهراً با نصب آنتن‌هایی در خارج از ساختمان سیگنال‌های کابل‌های HDMI را رهگیری می‌کنند. سیگنال‌های این کابل‌ها پیچیده‌اند، اما این بدان معنا نیست که رهگیری آنها غیرممکن است. محققان دانشگاه اروگوئه یک مدل هوش مصنوعی ساخته‌اند که می‌تواند سیگنال‌های دیجیتال را در فاصله چندین متری بازسازی کند.

محققان مدل هوش مصنوعی خود را با استفاده از مجموعه‌ای از سیگنال‌های مختلف آموزش دادند. سپس از نرم‌افزاری برای تشخیص متن روی تصویر بازیابی‌شده استفاده کردند و آن را با تصویر اصلی نمایشگر مقایسه کردند. در آزمایش آنها، فرایند بازسازی تصویر تقریباً ۳۰ درصد از حروف متن‌ها را اشتباه تفسیر کرد. محققان معتقدند این میزان خطا به اندازه‌ای کم است که همچنان می‌توان بیشتر متن را با دقت خواند.

محققان می‌گویند دقت روش‌های هکر‌ها برای بازسازی تصویر نمایشگر دیگران روبه‌رشد است؛ بااین‌حال این حملات معمولاً مکان‌های حساس صنعتی و دولتی را هدف می‌گیرند. البته ساختمان‌های سازمان‌های دولتی اغلب در برابر سیگنال‌های الکترومغناطیسی محافظت می‌شوند تا از حملات امنیتی جلوگیری شود. / دیجیاتو

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار